Pozovite nas: +381 (0)11 3971 624 | office@ventoautodelovi.rs

Passat je jedan od automobila koji su ostavili veliki trag u evropskoj auto industriji. Prvi PASSAT nastao je 1973. godine u Nemačkoj. Iz generacije u generaciju ovaj model VolksWagena podizao je standard.

Passat B1 proizvodio se od 1973. – 1981. u četiri verzije:

  • sedan sa dvoja vrata
  • sedan sa četvora vrata
  • hečbek sa troja vrata
  • hečbek sa petora vrata
  • karavan sa petora vrata

Bio je to jedan od najsavremenijih automobila svog vremena. Pošto je VW kupio Audi korišćene su iste komponente u različitim automobilima. Tako je prvi Passat u bliskom srodstvu sa modelom Audi 80.

Druga generacija - Passat B2 proizvodio se od 1981. do 1988. godine.
Bio je nešto duži od prethodnika. Kupcima je 1984. godine ponuđena i Syncro verzija sa pogonom na svim točkovima. Pored četvorocilindarskih benzinskih i dizel motora preuzetih iz prve generacije, u ponudu su ubačeni i dizelaš i benzinac od 1.9 i benzinac od 2.0 litra. Naravno, motori su vremenom usavršavani, neki izbacivani iz ponude, drugi ubacivani, a i ponuda se razlikovala u zavisnosti od tržišta. Ni ljubitelji automatskih menjača nisu bili uskraćeni.

Treća generacija - Passat B3 proizvodio se od 1988. do 1993. godine.
VW Passat treće generacije u Evropi je predstavljen marta 1988. godine. Dizajnerski je znatno napredovao u odnosu na prethodnike.
Dok su dva prethodnika koristila Audijeve platforme, ovaj je u potpunosti razvijen od strane Volkswagenovih inženjera. Odlučeno je da se kupcima ponude samo klasična limuzina i karavan – hečbek verzije su odbačene. Ime Passat je korišćeno na svim svetskim tržištima (za razliku od prethodnika). Kupci su mogli da biraju između benzinskih motora od 1.6l (72 KS), 1.8l (75, 90 KS, 98 KS) i 2.0l (116, 136 KS). Oni sportski nastrojeni imali su na raspolaganju vrlo snažne, čak i za današnje pojmove, 1,8-litarski turbo sa 160 KS i slavni VR6 od 2,8 litara sa 174 KS.
Kod nas su, naravno, bili najpopularniji dizelaši od 1.6 litra, snage u rasponu od 60 do 80 KS i 1.9 litara sa 68, 75 i 90 KS.

 

Četvrta generacija - Passat B4 proizvodi se od 1993. do 1996. godine.
Passat B3 je pretrpeo ozbiljne izmene 1993. godine. Iako nije reč o potpuno novoj generaciji, stigla je oznaka B4. Zamenjeni su svi spoljni paneli, osim krova i stakala, a stilski je najznačajniji povratak klasične maske hladnjaka. Enterijer je blago osvežen. U određene pakete opreme ubačeni su dvostepeni vazdušni jastuci i predzatezači sigurnosnih pojaseva. U ponudi su se našli benzinci od 1.6, 1.8, 2.0, i 2.8/2.9 litara (VR6). Tadašnji VR6 Passat mogao je da razvije brzinu od 224 km/h. Ipak, dizelaš od 1.9 litara sa 75, 90 i 110 KS osvojio je većinu kupaca.

Peta generacija - Passat B5 proizvodi se od 1996. do 2005. godine.
Passat B5 je bio prvi korak nemačkog proizvođača ka premium klasi. Bio je skuplji od konkurencije, ali je zato odlično držao (i dalje drži) vrednost kao polovnjak. U svoju klasu je uneo neočekivano visok nivo kvaliteta, luksuza i dodatne opreme, pa je i konkurencija morala da se potrudi na tom polju.

Šesta generacija - Passat B5.5 proizvodi se od 2000. do 2005. godine.
Primerci proizvedeni nakon sredine 2000. godine poznati su kao B5.5, pošto su izvršene manje stilske i mehaničke izmene. Novi farovi, branici, zadnje svetlosne grupe i hromirani detalji uočljivi su na prvi pogled.

Proizvođač je doneo odluku da ovim modelom proveri kupace snažnih premijum limuzina, pa su ispod haube ubacili moćni W8 motor od 4.0 litra, sa 275 KS. Pogon na svim točkovima se podrazumevao. Ovaj motor se koristio za sve modele proizvedene od 2001. do 2004. godine.

Šesta generacija - Passat B6 proizvodi se od 2005. do 2010. godine.
Na leto 2005. stigao je VW Passat šeste generacije. Za razliku od prethodnika, Passat B6 imao je motor ugrađen poprečno. Karakteriše ga obilje motora, pri čemu skoro svi benzinci imaju direktno ubrizgavanje goriva. 2007. godine na jesen, predstavljen je Passat R36 sa 3.6-litarskim VR6 motorom od 300 KS i 350 Nm.

Sedma generacija - Passat B7 proizvodi se od 2010. do 2015. godine.
Iako nosi oznaku B7, reč je o redizajnu, a ne o potpuno novoj generaciji. Zamenjena je većina spoljnih panela. Krov i staklene površine nisu dirani.
Farovi i maska hladnjaka pretrpeli su najveće promene. Dodatna oprema je obogaćena novim bezbednosnim sistemima.

 

Osma generacija - Passat B8 počinje da se proizvodi 2014. godine.
Ovaj model je aktuelan do danas.

Proverite zašto smo najbolji

Za sve nove modele Volkswagena, Audija, Škode ili Seata poručujemo delove iz ORIGINALA. Rok isporuke od 5 do 7 dana.